Újabb növényeket sikerült beszereznem

2012.05.19 15:53

Tegnap nagy örömömre beszereztünk néhány Stevia növénykét (cukor tökéletes pótlására), és néhány macskajaj nevű kicsi növényt, mely a nyuszik, macskák, kutyák riasztására tökéletes. Sajnos a nagy kínálat mindig kísértésbe hoz, így további eper palántákkal, talajtakaró rózsákkal, piros virágú akáccal, egy csodás cédrussal, egy duplavirágú rózsaszín mályvával, liliommal, megrakottan érkeztem haza :) Lehet nem lesz elég a 10 ha? Hamarosan arborétumot is nyithatunk :) Gyanakszom :)

Eddigi vásárlásaimnál igyekeztem azt figyelni, hogy melyik növényt permetezik, melyiket nem ez utóbbit szívesebben vásároltam. Most hogy látom, mennyire nehéz a kártevőket távol tartani a kertünktől folyamatos kutatásban vagyok, mi mit tart távol, minek mi az ellensége (biológiai). Kezdem érteni, miért kezd egy kiskert tulajdonos is mérgeket bevinni a kertjébe, mégis elszántam magam, hogy ezektől távol tartom magunkat, és más módszereket fogok alkalmazni.Tehát nagyobb figyelem, és bármilyen bevált trükkre vevő vagyok, mert még a paradicsomunkat is dézsmálja valami. Minden alkalommal csodás, zöld paradicsomokat hagyok a tövön, de mire megérkezem, ismét csak zöldeket találok.

Elgondolkodom, hogy nagyüzemi termesztésnél, mennyi rágcsálóirtószert terítenek szét a földön, hogy egyáltalán be tudjanak takarítani???? Bele sem akarok gondolni! Mindaz, amit gondoltam visszaigazolódik, odafelé az út mentén épp beszántották a földet, a gólyák tömegét láttam a traktor mellett, mögött vadászni, a kis kiforgatott rágcsálókra, de ha ezek mérget kaptak, akkor a gólya populációra is ártalmas hatása van. Szomorú, pedig gyanítom, sokat nem tévedhetek. Valamiért nagyon kedves ez az állat a számomra ("talán, mert négy gyereket hozott nekem?") Mi több rendkívül hasznos, jó lenne, ha a gyerekeim gyerekei még értenék a gólyás meséket!